Gotlands Tidningar: Gotländsk dataspel kan få flera miljoner köpare

Filed under: Publicity in May 3, 2011, by Ulf Benjaminsson. Print This

I morgon släpps Power of 2:s Dwarfs

Pawns noticed at Gamex

Filed under: Publicity in November 14, 2010, by Ulf Benjaminsson. Print This

Med ett starkt budskap och en bedårande yta var Pawns spelmässan Gamex:s absolut intressantaste titel.

Article at Spelkyss (swedish only)

Pawns

Layers.se on Walkabout at Gamex

Filed under: Publicity in November 12, 2010, by Ulf Benjaminsson. Print This

Det andra jag spelade, och dessutom spelade om och om igen, var ett underbart litet pussel-spel från ett gäng elever på Högskolan i Gotland. [...]

Efter att jag spelat det ett par gånger så började jag prata med eleverna som var ansvariga för det här projektet och fick veta att de vunnit ”Pwnage”.-priset på Gotland Game Awards 2009. [...] Arkadmaskinen med det fantastiska spelet har fått turnera runt ute i Europa och har visats upp på olika mässor och det förstår jag. [...]

Estetiken i spelet är helt enligt min egen smak. Det är lite burtonesque med en smak av steampunk (omnomnom säger jag) och musiken var otroligt stämningsfull. Det finns planer på att släppa spelet till iPhone och Android i framtiden och jag tror att det kommer att bli en enorm hit.

Gamex – Dag 2

Kalmar Läns Tidning: Plats på den största spelmässan i världen

Filed under: Publicity in September 5, 2010, by Ulf Benjaminsson. Print This

Kalmar Läns Tidning interviewed first year student Jonathan Nilsson about his experiences at the worlds largest games trade fair.

(machine translation)

dealspwn.com: Unsung Indie Heroes

Filed under: Publicity in August 20, 2010, by Ulf Benjaminsson. Print This


Jonathan Lester from dealspwn.com met us at GamesCom and spent a significant amount of time in our booth, talking to our students and playing the games. They’ve just published a review and they’re saying some awefully nice things. :)

The Indie scene is one of the last true bastions of creativity left in the gaming industry after years of reprocessed sequels- and it doesn’t get any more independent than Gotland University.

It’s a Swedish game design school that holds an annual student competition, and as such, they’re free to explore new concepts and art styles without constraints from publishers and the sequel culture. The competition winners have the opportunity to show off their wares at Gamescom as well as various cash prizes… and frankly, they’ve crafted some immensely promising experiences.

Pay close attention, because these three unsung games are quite unlike anything else you’ll see in the show.

Read the rest of Jonathan’s reviews here.

Sundsvalls Tidning: Tove brinner för spelen

Filed under: Publicity in July 22, 2010, by Ulf Benjaminsson. Print This

Photo: Mathias Johansson, Sundsvalls Tidning

The summer holidays has just begun and many students return to the mainland for some well deserved rest and relaxation after the trials of Gotland Game Awards. Sundsvalls Tidning did a piece on local girl Tove as she got back from her first year at GAME – follow the link to read about her experiences.

(machine translation)