dealspwn.com: CoBots Review | Smart Student Puzzler Tethers Us Together

Dealspawn.com Co-Bots Review

The picturesque Swedish isle of Gotland plays host to a game design campus of international renown, with alumni working throughout the biggest triple-A studios and exciting indie upstarts. Having encountered them several years ago at Gamescom and subsequently visiting the university last year as a judge at their annual conference, I’ve never failed to be profoundly impressed by the polished quality, reckless innovation and unbridled creativity that their students bring to the table.

CoBots started life as a project from a team of first-year students that blossomed into a full game, which is now available to buy from their official site and Desura. Two adorable repair robots are tasked with patching up a massive starship, floating through its corridors and maintenance tunnels as they navigate through churning gears, tight passages, air conditioning fans and malfunctioning subsystems. As they do so, two players huddle around a single keyboard, bouncing plans, advice and the occasional insult off each other.

Built around true cooperation, CoBots manages to deliver some smart 2.5D puzzling for a bargain price; an astonishing achievement from humble beginnings.

Read the full review over att Dealspwn.com

Or watch the team’s post mortem on our Youtube Channel.

Gamex 2013 press coverage

Teddy Sjöström, one of the developers behind Secrets of Grindea, getting interviewed in our booth at Gamex 2013.
Teddy Sjöström, one of the developers behind Secrets of Grindea, getting interviewed in our booth at Gamex 2013.

Just a round-up of publicity that we earned for our Gamex 2013 exhibition:

PowerGamer.se: Velocity Interview

PowerGamer.se: Velocity Interview

[…] vi på PowerGamer.se tror också på framtidens svenska utvecklare och har under en längre tid bevakat Högskolan på Gotland. Precis innan allt brakade loss med E3 var vi än en gång över och deltog under GGC (Gotland Game Conference) och där fick vi bevittna en rad olika titlar. Ett projekt som fångade vår uppmärksamhet extra mycket heter Velocity och Lead Programmer Anders Andersson svarade mer än gärna på våra frågor.

Anders är 22 år och har studerat Speldesign & Programmering på Högskolan på Gotland. […] Grundkonceptet med att kunna skapa ett helt universum från ingenting är hans drivkraft och därför sökte han sig till Gotland. Det har under utbildningens gång blivit en del mindre projekt men de två kommersiella spelen The Elite och Velocity är två titlar som han lagt ned extra mycket energi på. Teamet BitCanvas som består av sex personer har ansvarat för utvecklingen av Velocity och det kommer lanseras via Android-konsolen Ouya.

Continue reading at PowerGamer.se: Velocity – Intervju med Anders Andersson.