Sveriges Radio: Spelutvecklare i medvind på Campus Gotland

Speldesignelever från Campus Gotland har just återvänt från en stor spelmässa i Köln. Eleverna har också uppmärksammats vid stora spelmässan i Stockholm nyligen. Ett av spelen är också nominerat till utmärkelse i USA.

Jerry Jonsson som gått färdigt spelprogrammet och numera bor med familj på gotland berömmer utbildningen som en av de bredast i landet. Han är just hemkommen från Köln där han träffat 20 olika speltillverkare vid möten under två dagar för att sälja sitt och sambons spel. Och kursledningen på Campus Gotland är nöjda. Totalt finns 300 platser på spel och grafikutbildningarna. Förutom de cirka 100 som nu tagits in till förstaårsstart står ytterligare 200 i kö till utbildningarna, konstaterar utbildningsprefekten hans Svensson.

Spelutvecklare i medvind på Campus Gotland
[Sveriges Radio: Spelutvecklare i medvind på Campus Gotland]