The department of Game Design at Uppsala University, campus Gotland
Category: Publicity
Press, TV, radio, interviews and other media coverage of our department. Have you seen us mentioned and we’ve missed to publish it? Send a note to Ulf!
Posted on - Comments Off on Dataspel ska hjälpa personer med autism att få arbete CategoriesPublicity
Ett dataspel, som ska kunna hjälpa personer som har svårt att få jobb för att de har funktionsvariationer i autismspektrat, håller på att utvecklas av studenter vid Uppsala universitet.
Tanken är att spelet ska få arbetsgivare och chefer att förstå bättre och att personer i autismspektrat ska känna igen sig, och få hjälp att förklara hur de har det.
The talk was in Swedish but Patrick recommends the book “What’s the Problem in Problem Gaming”. It is an anthology which provides a number of perspectives on the issue, such as players’ life conditions and lifestyle choices, problem gaming from a family perspective, the voices of treatment professionals, and how game design can become problematic. The book is an essential read for researchers in the field as well as for policymakers, social workers, clinical psychologists, teachers and others who encounter problem gaming in their profession, and the digital version is freely available to download here.
Vad är problemet med problematiskt datorspelande?
Många barn och unga spelar datorspel. För de flesta är spelandet ett utvecklande intresse eller avkopplande tidsfördriv. Somliga har svårt att begränsa datorspelandet vilket kan medföra att skola, kamrater och andra viktiga åtaganden försummas. För att kunna stödja barn i deras digitala vardag kan du som vuxen skaffa dig mer kunskap om datorspel. Hur fungerar spelvärlden? Varför väcker spel engagemang? Och när blir spelandet ett problem?
Du som i ditt arbete möter barn, unga och föräldrar är välkommen till en halvdag (för- eller eftermiddag) om datorspelande (på engelska ”gaming”). Ni får lyssna till Patrick Prax, forskare anställd vid institutionen för speldesign Uppsala universitet Campus Gotland, som kommer att ge er kunskap om gaming, presentera forskning på området och berätta vad vi vet om problematiskt spelande och hur det kan förebyggas och hanteras.
Föreläsningen arrangeras av BarnSam inom ramen för partnerskapet mellan Uppsala universitet Campus Gotland (UUCG) och Region Gotland.
Datum: 27 september 2018 Tid: 8.30–12.00 eller 13.00–16.30 Plats: Ljusgården Rådhuset, Visborgsallén 19 i Visby
Anmälan för regionens medarbetare via särskild länk som erhålls via BarnSam
The team spent their summer participating in (and winning!) a “Sense of Wonder” – a competition hosted by TGS for game developers to win a free both in the indie area.
Now that the team is back on Gotland, here are some of their take-aways:
The people we met mostly don’t speak english, though sometimes they can understand it. If given the choice, they prefered our broken Japanese over their limited English. We recommend you learn some basic Japanese and make sure all your materials are available in both English and Japanese!
Japanese people seem shy, and even more so because you are a gaijin. You have to invite them to the booth, they won’t approach on their own. To get them to play; wait until they show the slightest bit of interest, then invite them.
The venues in Japan all had aggressive air conditioning. It’s cold and your throat dries out quickly. Luckily there are vending machines everywhere with water, tea and soft drinks.